Wednesday, 30 March 2011

Janji dengan NYA





Temuduga Tertutup
Posted under Artikel
Temuduga Sbg “Calon Jenazah”
Semua Akan Dikehendaki Hadir Tanpa Sebarang Pengecualian

Kekosongan Jawatan:

1. Ahli Syurga Dari Awal.
2. Ahli Neraka Dari Awal.
3. Ahli Neraka Sementara .. Kemudian Akan Dilantik Jadi Ahli Syurga.

Empat Ganjaran Lumayan (Khas Untuk Jawatan 1)

1. Nikmat Kubur.
2. Perlindungan Di Padang Mahsyar.
3. Keselamatan Meniti Titian Sirat.
4. Syurga Yang Kekal Abadi.


Tarikh Temuduga:
Bila-Bila Masa Secara Adhoc Bermula Dari Saat Membaca Iklan Ini.

Lokasi Temuduga:
Di Dalam Kubur (Alam Barzakh).

Kelayakan:
Anda Tidak Perlu Bawa Siji-Sijil,Termasuk Sijil Saham Termasuk Saham Internet.
Anda Tidak Perlu Bawa Pingat , Mercedes Mata Belalang Atau Kad Kredit.
Anda Tidak Perlu Bawa Wang Atau Harta Serta Emas Yang Anda Kumpul.
Anda Tidak Perlu Berparas Rupa Yg Cantik, Hensem Atau Berbadan Tegap Atau Seksi.
Sila Bawa Dokumen Asal Iaitu : Iman Dan Amal Serta Sedekah Jariah Sebagai Sokongan.


Panel/Penemuduga:
Mungkar Dan Nakir.

Enam Soalan Bocor:

1. Siapa Tuhan Anda?
2. Apa Agama Anda?
3. Siapa Nabi Anda?
4. Apa Kitab Anda?
5. Di Mana Kiblat Anda?
6. Siapa Saudara Anda?

Cara Memohon:
Anda Cuma Perlu Menunggu Penjemput Yang Berkaliber Untuk Menjemput Anda. Ia Akan Menjemput Anda Pada Bila-Bila Masa Saja (Mungkin Sekejap Lagi). Ia Akan Berlembut Kepada Orang-Orang Tertentu Dan Akan Bengis Kepada Orang-Orang Tertentu. Ia Diberi Nama Izrail.






Temuduga sis wawa! !!

Hay2, ^;^ smlam da kluar mid valley, sbb ape??.. bkn g jln mane pun tman kak wawa g tmuduga keja dy jep. Dlm kul 12 stgah da grak g mid da.. yg g sy,hanie n ain..hehe..tmuduga kak wawa kul 3 s0 b4 tu kt0rg jln2 dlu, 
tetibe!..tnampak pulak SALES at jusc0..haha.. klu ad duit mmg da beli da smua bju n sluar at situ..tgu kaw! lg skit hari sy da kaye sy beli awk smua jeans!..hahahaha
jln2,g usyar baju pastu brminat dgn satu bju nie..cantik senat2..ksudahannye, sy beli bj tu!..wane hijau tua..heeee..

hanie pun ad beli bj gak dress..c0mel sgt..ta saba na tg0k hanie pkai bj tu ^;^


amek gmbar dlu..heee


yg pgang f0n tu kak wawa ^;^


Zanna  dan Ain


Tg0k tu!..muke nebes kak wawa!..hehe


Tgah menunggu pukul 3 =P

 pukul 3 kit0rg da terpajak dpn gardens, na antar kakak syg g intrview kn..haha..kt0rg lak tgu jela at dpn gardens tu smbil usyar2 bj ..hanie n ain cari bj untuk dinner nanti..
pas jep hbis k.wawa intrview pe lg,prut da lapa, kaki da pnat blik trus lah ..ta jln mane pun..heee..
smpai batu 3 dlm kul 3 lebey then l0 k0ng sy LIM jmpt at batu 3..hehe..

sbenarnyer ta ta0 lah na cite pe, tu yg merepek je nie..haha.. 

hari nie na blik uma n9,ad pr0b skit..d0akan sy sntiasa KUAT ;)

Saturday, 26 March 2011

Sweet! ;)

     Andainya lelaki tahu..Apabila seorang perempuan jatuh cinta,lelaki itu tidak semestinya punya segalanya tetapi lelaki itu adalah segalanya di hatinya.Andainya lelaki tahu..Apabila seorang perempuan itu mengalirkan air mata, itu bukan bermakna dia lemah, tetapi dia sedang mencari kekuatan untuk terus tabah menyintai lelaki itu.Andainya lelaki tahu..Apabila seorang perempuan marah, memang dia tidak mampu mengawal perasaannya tapi percayalah, itulah maknanya dia sangat mengambil berat dan menyayangi lelaki itu. Lihat saja pasangan yang baru bercinta, mereka jarang bergaduh. Tetapi percayalah semakin bertambah sayang mereka pada seseorang, semakin pula banyak pertelingkahan yang berlaku.Andainya lelaki tahu..Apabila perempuan bercakap banyak, dia tidak pernah bermaksud untuk membuat anda rimas, tapi dia mahu lelaki mengenalinya dengan lebih dekat.Andainya lelaki tahu..Apabila perempuan berkata dia mahu anda berubah, itu bukan bermakna dia tidak mahu menerima anda seadanya, tetapi dia mahu menjadikan anda lebih baik, bukan untuk dirinya, tetapi untuk masa depan anda.Andai lelaki tahu..Apabila perempuan cemburu dan tidak percayakan anda, bukan bermakna dia tidak sayang..tetapi dia terlalu sayangkan anda dan masih mengangap anda anak kecil yang masih memerlukan sepenuh perhatian. Kadang2 dia terlalu risau sekiranya terlalu percaya, anda akan mengkhianati kepercayaan yang diberi. Naluri keibuannya sangat kuat. Dia hanya mahukan yang terbaik untuk anda.Andai lelaki tahu..Apabila perempuan merajuk, jangan kata dia mengada-ngada. Dia bukannya mahu dipujuk dengan wang ringgit atau hadiah sedozen, tetapi cukup dengan perhatian yang boleh buat perempuan rasa dihargai.Andai lelaki tahu..Apabila perempuan jarang mengatakan ‘i love u’, itu tidak bermaksud dia tidak menyintai tetapi dia mahu lelaki itu merasai sendiri cintanya, bukan hanya hadir dari kata-kata tetapi juga melalui bahasa tubuhnya.Andai lelaki tahu..Apabila perempuan kata dia rindu sama kamu, dia benar-benar maksudkannya. Apabila berjauhan, bayanganmu akan sentiasa bermain di mata.Andai lelaki tahu..Apabila perempuan kata lelaki lain itu lebih baik dari kamu, jangan percaya kata-katanya kerana dia hanya mahu menguji kamu. Dia mahu melihat sejauh mana kamu sanggup menjadi yang terbaik di matanya. Walaupun sebenarnya memang kamulah yang terbaik di hatinya. Selagi dia dengan kamu, percayalah, walaupun perempuan menganggap masih ramai lagi yang lebih baik di matanya tetapi di hatinya, kamu tetap yang terbaik.Andai lelaki tahu..Apabila perempuan menjadi degil, dia bukan bermaksud untuk menjadi degil tapi dia mahu melihat sejauh mana lelaki itu mampu bersabar dengan kerenahnya. Percayalah, hati perempuan itu sangat lembut. Andai kena caranya, jangan terkejut kalau akhirnya dia menukar fikirannya dalam masa sesaat.Andai lelaki tahu..Apabila perempuan berkata, “tolong tinggalkan saya!”, dia tidak bermaksud menyuruh anda pergi selamanya. Dia hanya mahu menenangkan fikirannya sebentar saja. Apabila dia kembali tenang, percayalah dia akan mencari anda semula. Itu tandanya dia benar-benar menyintai anda. Perempuan sukar untuk mengawal perasaan. Dia terlalu emosional. Tapi dialah yang paling menyayangi anda dan sangat sensitif dengan perubahan pada diri anda.Andai lelaki tahu..Sememangnya Allah menciptakan lelaki dan perempuan itu dengan perbezaan yang tersendiri. Tetapi sekiranya mereka saling memahami, mereka akan saling melengkapi dan menyempurnakan . Perempuan itu diciptakan oleh Allah indah sekali. Di sebalik air matanya, tersimpan seribu satu kekuatan yang bakal menjadikan seorang lelaki itu merasa selamat bersamanya. Biarpun zahirnya perempuan itu tampak lemah tapi dia punya kekuatan tersendiri yang bisa menggoncang dunia dan mungkin bisa pula membuat lelaki menjadi lemah kerananya. Jadi hargailah kehadiran seorang perempuan dalam hidup anda kerana dia didatangkan bukan dengan kelemahan sahaja tetapi dia juga ada kekuatan untuk menyongkong anda dan membuatkan hidup anda lebih sempurna. Dialah yang bakal menjadi perempuan bekerjaya, isteri juga ibu yang terbaik untuk anak2 anda.



Monday, 21 March 2011

First Class F0r First sem..0uuhh,already Sem 3..yeah! ^;^

Hay2,sy da naik sem 3 da hari nie. waaa sr0n0k rase nyer, just wait f0r an0ther 3 n then b0ley 0ut2 k0lej!..hehe..
haisshh zna nie bru sem 3 da kec0h..=P  Jdual kul hari nie pkul 11-1 purchasing pastu 3-9 mlm kitchen pastry pulakk..huu ta saba2 da nie na wat r0ti n kek! yummy! ^;^

Pg td punyer bersemangat kul 9 pg da bgun da,huu kul 10.45 grak g k0lej..d0k lam class dlm bape mnt pastu ta02 klas cancel!..ceh!..si02 j0 den bg0n awl..
Then b4 na blik lepak ali Cafe jp ngn buddiest sy hanie,lanie,ain,cyiera,effa,fatin,sase,dhaus n shamil. h0h0,mcm2 cite mase lepak tu =p.

Next clas kul 3,kitchen..skrg da smpai uma da..update bl0g..hee..b0san betul lah,ta ta0 na wtpe..


                                                                 Best Buddiest ^_^
                                                
                                                                       Kwn sk0la =)

Dulu mase sk0la slalu na cepatkan mase ke zman k0lej then skrg rase myesal..arrggg!!,..na balik zman sek0lah balik =(
zaman sk0la sgt2 best,byk gile knangan, ,p0nteng class, mara juni0r, c0uple main2,hah,mcm2 larh,,=P
 n zman sk0la lah sy knl ngn d0nut sy. =)



Sunday, 20 March 2011

Slamat Sampai da ^_^

Alhamdulillah slamat smpai S.alam. Td grak dr rumah kul 9 camtu ur. Blik dgn Lim,best buddiest sy yg SHENGAL..haha!
Smpai je uma lam kul 11 lebey. R0omate syg sy yg tl0ng angktkn brg sy yg byk nie. Mase blik hari tu tade ur byk sgt brg tp bile na blik s.alam blik, bertambah pulak barang nie..haiissshh..zanna2 *_*
Ms0k2 je uma h0usmate ckp sy da HITAM!..arrgggghh!..knape jd bgini!..tu lah,cuti jln je keje dy , sape suruh,kan da itam!..huu..then bile da tuka baju smua di0rg trkejut lg, guest what?!..RAMBUT sy!..haha.. mcm2,ksimpulanyer, r0omate sy ta ske sy rmbt pendek. Tp na wat cner un nti panjang lah balik rmbut tu..pe susa..haha =D

Then ta smpai 30 mnt berkemas Lim call, dr suara dy, Lim stress sgt..ajk sy teman dy 0ut. Kelam kabut sy bersiap untk trun dgn hanie (12.10 am). Ms0k je kete Lim cite pr0b dy,haisshh, nape lah kwn sndri sg0p wat camtu?. Kesian Lim =( Pastu lim s0h ajk fwen lain n sy c0l cyiera (bie sy) haha n effa. Lame gak ur na tgu bdk 2 0rg tu bersiap, yg si cyiera nie amek mase 20 ta0n stengah (20 mnt) n si effa pulak 20 ta0n plus2 (28 mnt) =D

Then kit0rg grak dataran s.alam, chef zaini j0in skali.. Lepak punyer lepak,pkul 1 lebey da..0ke enuf!, sy da m'ngant0k tahap buffl0 branak 10 da! ..ta ley thn lg then s0h lim hantar sy blik.
Pnat sgt2, tp bile smpai uma, alamak! m0od tid0 t'tinggal kat dataran ur..haha

Da ta ta0 na wtpe da nie, pe g, 0n9 lah..0n fb 28 friends rguest??.. w0w..gile mer0yan hape byk sgt nie..haha..mcj inb0x 3 n0tificati0ns 58..haha punyer lame ta bkak fb =P
Update bl0g,taip2 yg merepek then publish..yeah! ^_^..happy reading =)

Monday, 14 March 2011

Panda sewel~~ ^;^


Skrg really2 madly miss him ^;^

hah!, back t0 yesterday,sy p0t0ng rmbut..hehe.. aslnyer na pt0ng rmbt mmg bt0l2 pendek mcm b0y tp niat suci sy dihalang 0leh pkcik s0rg tu..yela,ta penah rmbt pndek taw,s0 na try lah jgk,tp GULEHATI sy ta bg..mati2 dy ta bg..haishh tah ape2 tah smpai ugut pulak tu
 "try lah p0t0ng pendek klu ta nak han c0l lg"..w0w!..dasyat kan??..=D
haisshhh..pastu untuk bukti, pkck nie s0h sy anta pic pas pt0ng rmbt pulak..adeh,mmg ta pat lari lah..na ta nak,tpakse lah ik0t. Pt0ng pndek gak tp still b0ley ikat g..huu.syg punyer pasal kan ik0t jela ^;^

Han..Han..Han..haish name nie mmg menggerunkan lah..bile piki je sal empunyer bdn tu meremang je bulu r0ma nie pastu rasa cam gempa bumi n ribut taufan bercampur gaul sampai sebati jd d0h..haha, Tp knapa ya??.. haiisshhhhh...


>Sy ske glak dgn Han
>sy ske lyn gile dgn Han
>Sy ta sdih bila Han abaikan sy,sbb sy tau,dy always bz
>sy ta ske bila Han srius, sbb,sy ta nak khlangan gelak tawa dy =).....
SUMPAH sy ta nak hilang smua nie..sbb gelak tawa dy,sy harap hanya untk sy s0rg...=)



H0lidayy!!!!!...^_^

Hay2 bl0gers! ^_^..lame da ta tlis at bl0g nie..hee..cuti kan,s0 cuti dr fb,cuti dr bl0ging jgak=p..
spnjang cuti nie ape yg Zanna buat??..hmm..First 0f all,0f c0urse mkn je..hee..klu kat s.alam mkn kne diet tp skrg bile cuti n da ad at uma..waaa mkn n0 1 k!..
Bkn stkat ck0p,nie da trlebih ck0p da mkn nie..hehe
Tambah lg kakak ksygan sy tu ske wat mcm2,exmple,chese cke,muffin,blubery chess tart,cream puff..haiihhhh,mcm2 lah..mcm gile sy mkn sume bnde nieh..nie bkn mkn, nie MENTE DARAH namenyer!..haha.. =P





Sedap kan!!..nie kakak syg sy yg buat..haiissshh mane lah sy ta smakin gm0k!..huu

      Hari tu 12/3/2011 hari sabtu g kndri kawin kwn sy name dy Zati,g kndri dgn kwn2 yg lain,waaa...awl kan dy kawin??..da jd0h na wat cner kn..first smpai uma zati,kt0rg,jmpa mak dy,n kakak dy yg lain2..Then msuk rumah g bilik dy,waaa..cantik sgt kwn sy tu..muke dy matured sgt2..bju dy wane merah putih..can u imagine it??..beautiful right?..kit0rg ucapkn tahniah pd dy skali dgn peluk cium..hehe..igt lg mase zman sk0la dlu2 kt0rg kwn 4 0rg,Zanna,Zetty n Zuhilda slalu tid0 uma zati,mlm2 g0sip..haha..mcm2 citer,yela girls kan,s0 kne faham tu..=P
Tp syg, Kwn baik sy tembikai ta dpt balik hari tu sbb p0li tade cuti,lg pun dy jauh kat kedah tu..0oppss!..lupe pulak,tembikai tu adalah Zetty..hehe
Sy tg0k Zati brsanding,tg0k dy mkn until end..mase na balik tu jmpe dy dlu..ucapkan tahniah again n again..mcm ta sgka je..sy rase mcm main kawin2 pulak tg0k dy..hehe
at kndri tu jugak jmpe kwn2 lame..b0rak2 then tuka2 n0..masing2 da byk yg bruba ^;^..apepun,skrg sy d0akan sm0ga zati bhagia smpai bile2..Tamat da zman single kwn sy yg s0rg tu .. skrg,tgal kwn2 dy yg msih mncari haluan hdup msing2 lg,untuk bhagiakn family,diri sndri n untuk enj0y!!..hehe..trmasuk saya=P


Monday, 7 March 2011

Terlalu baik

Mem0ries 
~ICT..dpt tlinga rabbit..=)
~kara0ke..waa..duet pulak hmm..lbih dr skali right?
~Lepak tasik Shah Alam, Dataran, PAS
~B0la (Selang0r Vs Kelantan), Dataran skrin besar punyer..haha
~Jln2..(Kreta + M0t0)
~Wayang
~Ice-cream mcD Sunday tu WAJIB 
~Tg0k ikan byk sgt dkat sblah wet w0rld dan awk belikn ABC + K0p0k lek0 + kuih udg ^_^




Igt ta Pk0k nie kat ict??..hehe


Mase tg0k ikan nie..kite due pelik sgt2 rigt?..0ur sc0nd meet ^_^


Haa..nie awk blanje =P..sy ta0 mkn jep..huhu


Plan
Memancing (udang + Ikan right?) hehe
Travel ke Trengganu
Panjat bukit (br0ga hills)
Waterfall (Kuantan + Sg.Gabai)

Ape lg?..byk sgt mem0ries n plan yg nak buat kan?..
Tp kne st0p smpai sni, ta b0ley teruskan lg. Nanti smakin hancur. Jgn mengharap lg.
C0me 0n zanna!..jgn tamak!. ad 0rg lain yg menunggu awk. Sm0ga awk bhagia. 
Nak ta nak, sy lepaskn awk untuk kebahagiaan awk. Sy ta0 awk fhm sy, sy knl awk. Sy nak awk ambik mase tuk fikirkn smua nie. Buat kputusan yg akan bahagiakn awk bkn sy. "Klu u na tg0k i bhagia, mgkin u ta kan jmpe i lg " sy sg0p amek risik0 nie..awk kwn yg pling terbaik dlm hd0p sy. Klu awk bet0l2 maks0dkn ayt awk nie, sy sg0p untk hilang awk dr awk sakit, Sbb sy, sentiasa ad han. 
Mafkn i..

Arrggghhhh..Lepas flight!

Hari nie exam, gastr0n0mik IT pulakk..adeh..susa der..tp da wat yg terbaik h0pe 0wite jela..hmm,exam start 2.30 pm mse bkak je pper exam tu..adeh!..mati ah ak..
susah gilak s0lan nya.. m0k sik m0k,m0lah jak lah..huuu
Pkul 4 da kluar da..act, exam hbis kul 4.30 tp kluar awl.. da ta ley da na perah 0tak nie lg..better 0ut..

Kluar jer kne g acc departmnt byr duit k0lej n na dptkn kad merah tu untuk bg ment0r.. c0l ment0r ckp nak bg kad mrah tu, then ment0r ckp jmpe dy es0k skali dgn register.. es0k!??..what!..Flight pkul 8 nie!..na blik kching!..bgthu ment0r, ckap na blik mlm nie..flight mlm nie, then ment0r dgn ta rase besalah nyer ckp, "ermm.hbis tu cmner?"..arrgghh ta nak t0leransi lgs0ng!..

Sdih sgt da..hmm.. nak ta nak trpakse lah delay flight tuk selasa malam...ergh stupid.
sdh nyer, kcewa sgt tp na wat cner kan..better delay dr kluar k0lej..=/

tunggu jela esk...b0ring~~~~~~~~~

Cuti nie na jmpe han, rndu sgt2 at han..hehe..na ket0k han smpai pendek ^_^ miz him a l0ts!..
h0pe dpt jmpe..da lame da ta jmpe nie..td han ad c0l kejap..nape ea..han c0l je zna jd hepy??..
han..han..han..mcm2 lah han nie..haisss =). miss u!

Sunday, 6 March 2011

Sunday b0ring~~~

Hay bl0gger's, hari nie mmg b0san..b0san gilak..huu mcm2 at uma nie sy ngn h0usmate sy wat tuk memenuhkn keb0sanan tu.. nak kluar duit kering maa.. lg pun better d0k uma je right?..siang td seb0k je dgn ubah lay0ut t0k bl0g nie..haihh..suke bzy kan dri ngn mende ta bfaedah huu..td mkn tgh pulak h0usmate syg sy yg msakkn..zna nie ta0 mkn jep =P.. Da hbis melantak tu kb0sanan dtg lg..pastu trun bwh g beli mknan ngn sweetie sy..hanie..yup!..madu sy..hehe..hmmm..es0k ad exam, Gastr0n0mik IT tp study pun ta lg..adeh!..risau tu ad tp ta t0bat2 lg.. zna nieyh!..g blaja!..

                                                             Guys,meet my haniee madu,

sweetkan dy?..syg dy byk2..slame dy dkat ngn sy dy slalu tl0ng sy..Guys!..watch0ut k!..jgn branie na menkn prasaan dy.. dy nie cpt tacing..sgt c0mel..penyabar pulakk..tp!..jgn wat dy mara..huu..hbislah kam0 klu hanie da mara..disaster!..haha

Melda Ahmad - Kimia

Saturday, 5 March 2011

Panda saye,GULEHATI saye dan D0nut saye ~_~

Hay ,pnt hari nie..bgun punyer lewat..hehe..smalam b4 ms0k dsnyland sy 0n call wif g0han sy..
hee..spnjang 0n call glak je..smua bnde mgarut kite0rg kluarkn..
nak ta0 t0pik utama??..hehe..tntg kak Limah lah..


GULEHATI sy..kdg2 dia nie sewel..hee~~~

Dlm mase tu..han men gitar n sing a s0ng f0r me..hee..sweet gile.. mase han bwk lgu tu, prasaan zna?
hee..hepy ad,trharu ad,lucu pun ad gak.. hay han!..sy syg awk sgt2 taw!.. han byk bwk happinest dlm dri sy..
han tu..dia lah GULEHATI pengarang sangkar jantung sy..
kdg2 han nie sewel gak..ku da ms0k bab mengarut dy tu hbislah..haha
>han faham sy
>bg sy,dy sgt c0mel
>dy always trima sy seadanya
>slalu wat sy hepy n care dy syg sy,wat kn sy sgt BAHAGIA ^;^
 thanks dea.. sbb hadir lam id0p sy ..^;^
LoTS oF LoVE