Saturday, 23 July 2011

Risau ='(

ergghh, mkin hari keje nie mkin b0san.. malas sgt2 na g keje. Benci bt0l lah prctcal nie!.
hah! back t0 da st0ry, snarnya ad yg mrisaukan ak kat tmpt prctcal nie. Smalam mmg penat sgt2 keje, smua bnde kne rush, dgn chep yg huru hara lg, mknan ta ckup, nasi ta ckup.. haiihh!!.. shif hbis kul 11 mlm, na tgu jam bdetik smpai 11 mlm tu sgt2 lame!. bile smua da uke, mknan da tmbah ak tman lim g buang smpah jp. 
blik dr buang sampah d0k jp at pak guard dgn lim.

Here da thing's:
pak guard tu kt0rg pggil "Abg Bob"
dy suami chef n da ad ank s0rg.

Gatal??.. ermm ta tahu lah, tp ad lah kacau2 ak kan..
um0 dlm 50 an

pndek skit dr ak n gem0k.

tetibe abg b0b nie tnye ak 'zanna, kaw 0ke ta kat sni?..ad 0rg kacau?' pelik gak bile dy tnyer s0lan camtu, ak jwb lah 0ke je n tnyer nape dy ckp camtu.. Suddenly, dy s0h ak beware sbb ad 2 ke 3 0rg kat res0rt nie na buat ta baik dkat ak, Ya ALLAH, tkutnyyer ak, trus terdiam. Ak tnyer dy sape, then dy ckp nanti dy citer lg dkat ak then bru ak akn tau sape. Aku trus jln blik kitchen, dlm hati ' Ya ALLAH, lndungilah ak, bantulah ak dlm mperthankan maruah ak, jauhilah ak dr sgala kjahatan syaitan'

Skrg da mule risau sgt2, sm0ga ALLAH sntiasa lndungi ak =')

Wednesday, 20 July 2011

Crita sy dgn awk .. btapa hancurnya hati sy..

Awk2, sy ad crita na bg critakan kat awk, awk na tahu??..

Ad s0rg gurl nie, dy syg sgt kat b0y nie.. syg n cnta gurl at b0y ta ley tanding mane2 cple pun.. di0rg hepy, always hepy.. jrg sgt na gad0, klu pun gad0h kjap je.. kwn2 gurl ske dgr crita gurl bila gurl start bkak crita sal dy n b0y. kwn gurl msti ckp 'waaaa, sweet nyer k0rg!!' Gurl slalu kira hari untuk jmpa dgn b0y.. smpai masa di0rg jmpa, Ya ALLAH, gmbiranya hati gurl.. Gurl pkai bj hitam n b0y pkai bj hitam merah belang2. Sbenarnye, tg0k muke gurl je rase na melting je, tp gurl thn jep.. rndu at b0y tahu! ^^..
erm, jln2 kjp then b0y ajk gurl g mid valley, gurl pun 0ke je.. 'jum lah, g mid valley dlm stgah jam rasenyer'
Beli tket tren then gurl n b0y tgu tren sama2.. di0rg duk tgu tren kat bgku tu..gurl pndg b0y, 'haa.. risau nyer na tg0k mke awk, nape sy sgan sgt nk tg0k muke awk nie??.. haiissshhhh' b0y ajk tg0k wyg. gurl ckp 0ke je. mse tu byk yg dib0rakkan antara mreka, yelaa da lama ta jmpa kan mesti lah byk crita, yg pasti smua crita gile2.. Gurl critakan hal tmpt prctcal dy at b0y, mcm2 lah yg gurl critakan at b0y, b0y pun crita tntg dy jgk, pastu glak same2, 'awk2 na tau ta sy trpkse caver glak mase dlm tren tu!.. tkut 0rg ingat kite gile!.. haha..awk nk tahu?.. stiap masa dgn awk, stiap saat sy dgn awk, sy hepy, sgt2 hepy!' Smpai mid valley di0rg trus usya wayang. Di0rg tg0k crita green latern 3D punye!.. ta smpay na beli mknan pun di0rg trus msuk wyg. Dlm wyg glap, b0y tg0k wyg smpai myb ta sdar yg gurl always prhatikan b0y, dlm hati gurl 'klau lah awk tahu, btapa syg, cntanya sy kat awk ta kira dlm apa je keadaan, hapynyer sy dgn keadaan kita skrg, sukanya sy bila dpt rasa syg awk pd sy, sy suka cara awk pgang tgn sy, cara awk pndg sy, cara awk snyum pd sy' 
Lpas hbis wyg di0rg jln2 n makan.. masa gurl mkn b0y pndang je, 'hay awk! jgn lah pndg sy cmtu, sy malu tahu! ^^',lpas mkn  di0rg tg0k BINATANG!! gurl nie sgt suke tg0k hamster yg GEMOK n tid0 bulat2!! hbis sgale bnatg kat situ nak diteng0knyer huu.. masa singkat sgt2, lpas b0y n gurl jln2 at mid tu di0rg trus kluar beli tket tren na blik ke sremban blik. Masa dlm tren b0y tg0k f0n gurl.. gmbar2 dlm ph0ne gurl smua b0y tg0k, b0y maj0k ngn b0y hanya sbb huruf Z yg dkatakan L pd rntai gurl, 'awk, sy ad awk s0rg je dn ta kan prnah ad yg lain' lucu je gurl tg0k b0y merajuk. 'awk tau ta btapa c0melnyer awk bile awk mrajuk? hehe' tetibe b0y bkak satu cerita untk gurl degar, mule2 xcited je gurl na dega..

'awk,awk na tau ta, sy ta ska crita awk tu, hati sy hancur, knapa crita kat sy??? knapa awk ta rhsiakan je crita ta best awk nie dr sy??' lpas degar crita tu, gurl ttup mata then biakan dri dia rebah brsandar pd wall tren tu.. 'awk na tau ta sbb ape sy ttup mata?? Hati sy pdih awk,air mata sy berebut na kluar, tp sy than, mampu ke sy awk??..'

Ta lama lpas tu gurl bkak mata prlahan n pndg b0y,.. b0y ckp 'sy mntk maf'   Gurl snyum n ckp 'tade papelah, sy 0ke, awk nmpak ta, sy tgah snyum kn?'..
Trun jep dr tren di0rg trus grak jln g terminal bas..  b0y jln prlahan je kt blakang gurl. Gurl pndg muke b0y, mke b0y sgt2 sdih,pndgan b0y k0s0ng.. Dlm hati gurl, 'sy ta b0leh, sy lemah, awk jgn buat muka camtu, sy bartmbah lemah.. kaki sy lmah. Larat ke sy na jln tnpa awk di sisi sy??mampu ke sy snyum bila awk ta blas sy blik??'.. Gurl buangkan eg0 dy, buangkan rasa kcewa dy, apa yg gurl nak cuma kgembiraan untk b0y. Tada yg lain gurl mntak slain kgnbiraan untk GULEHATI dy. Gurl brpaling kebelakang 'awk, npe nie? Jum'
Gurl hulurkan tgn dy pd b0y, gurl senyum sekuat yg b0leh.. b0y tnya 'awk 0ke?' 
'sy 0kelah' still snyum.. smbil jln.. 'awk, klu lah awk tau, hati sy mati awk, sdaya upaya sy bg snyuman sy hanya untuk awk, untuk awk s0rg.' b0y still sdih, gurl ; ape na buat nie, tl0nglah jgn wat muka camtu dea, sy sakit bila snyuman awk hilang dr pandangan sy' 

B0y ckp dy na tgu gurl smpai gurl naik bas, gurl ta nak.. gurl ckp 'awk pergilah dlu, pergi lah' b0y dgil, b0y still na tman gurl smpai naik bas..'ta pyh lah, ta pyh larh.. pergi!!' akhirnya b0y pergi lpas gurl salam b0y.
'awk2 na tau ta, lpas je awk pusing dr sy, sy tr0s nangis awk.. smua 0rg tg0k sy, sy da ta ley than lg da. Sy nangis tr0k sgt awk.. T pernah sy memalukan dri sy smpai camtu skali. sy lari laju ttr0s masuk t0ilet, mkcek t0ilet pun pndg sy pelik je huu.. tr0k kan sy awk??


Gurl kuatkan dr dy, tahan ngis kluar dr t0ilet then tr0s cri bas blik.. 'awk, mase sy cari bas, da ms0k bas byr tket, n dduk sy still nangis.. air mata sy ta nak brhebti.. npe jd mcm nie awk??..' masa dlm bas rmai 0rg pndang gurl, gurl ta pdulikan lgs0ng sbb bg gurl, mse tu hanya dnia dy je yg ad, yg wujud hanya gulehati n gurl je.. Gurl blz mcj b0y. 'awk, dlm mcj tu awk ckp dgn sy awk nangis, awk na ta0 ta, sy nangis spanjang prjlanan blik sy?.. sy perlukan awk jgn tgalkan sy, sy mrayu, sy ta kan pernah kuat lg. Cukup skali 0rg yg sy syg hilang dlm hid0p sy untk slamanya, jgn dtmbah dgn awk lg' Gurl kuatkan dri, still kuatkan dri.. pkul 6pm alarm task ph0ne gurl berbunyi, gurl bkak n "awk,xm0w camnie kay.. sy syg awk sgt2 n xkan n xnak khilangan awk.' rupanya b0y ad tgalkan task at ph0ne gurl masa gurl ttup mata dlm tren.. btmbah kuat smngat gurl wlaupun hati dy sakit sgt ..


'sy akan sntiasa kuatkan dri untuk awk, jgn tgalkan sy,sy lemah.. knape sy cnie awk? sy syg awk,awk pnting bg sy' 

apa yg b0y critakan mmg pdih bg gurl, b0y ckp, ibu dy ta ske .. ibu dy ta bg b0y mcj dgn gurl .. 'brmakna ke hbungan klu tdk drestui parents awk??..'

Mcj b0y bg kat gurl: 

'Sy hrp, slagi kita still luv each 0ther, slagi 2 sy akn pthn kn cnta kita.. sy akn cite kan kat family psl kita... awk, i'm s0 s0ry sal bnde nie.. sy tahu awk dr mata awk yg awk sgt2 sdyh psl td.. im s0 s0ry syg'

slagi mampu, slagi kuat, gurl akn prthankan cnta antra dy n b0y, gurl ta stnding b0y dr byk part, gurl byk kekurangan dy.. gurl se0rg yg sgt tegas, sgt kuat, slagi mampu gurl akn prthan kan, jgn smpai kluar prktaan 'NO'. bila masa tu tiba ta kan ad jln untk brptah blik, bila gurl da tetapkan hati dy untk lepaskan kbhgian dy demi 0rg lain dy akan buat, tade yg lain gurl harap cuma cnta ikhlas dr b0y n pihak b0y, dlm hubungan nie gurl ta nak membelakangkan sapa2 pun, 'awk ingat tu, pndrian sy tetap, wlau cnta skalipun kita, syg skalipun kita klu 0rg yg brnama 'IBU' ckp 'TIDAK; mknanya tidak,' Bila masa tu tiba b0y kena h0rmat kptsan gurl, jgn tanya knapa, jgn mntk untuk gurl tgu lg, jg c0ntac gurl lg. Apa yg b0leh mereka buat adalah membahagiakan dri mereka untuk 0rg yg MEREKA h0rmat, 0rg yg mereka syg .. gurl akn ikut haluan hidup dia dan b0y akn ikut haluan hdup b0y. Jgn mntk untk berkawan sbb masa tu, gurl akn cuba sdaya yg b0leh, skuat yg mampu untk lupakan b0y wlaupun perlu masa smpai akhir hayat gurl.

Sbb ad satu prkara yg b0y ta tahu yg ad dlm dri gurl,..
Kekuatan yg tade 0rg b0leh tanding yg ad dlm dri dy, ape yg gurl buat, smuanya berpandukan kekuatan tu hdup mati gurl ad kekuatan tu, sgala nsihat gurl ambik dr kekuatan tu, sgala tnjk ajar dr kekuatan tu jgk, dn sgala snyuman n glak tawa gurl adlah untuk kekuatan tu.. bila gurl ckp dy KUAT bermakna dy mmg kuat, 
'AWK INGAT TU'

waaa!!!.. bl0g da nazak.. heh, tgal mase na ajr ngucap je.. wee..

Lame giler da ta c0nteng2 at bl0g nie.. bz prctcal lah.. pnat sgt2, skrg bru rase na d0k kat uma je stiap masa..
klu dlu, mase at k0lej mengedik je ckp ta sabar na prctcal, tp skrg!.. heh! pdn MUKE pnat!! ggrrrr..
prctcal kat sni sgt2 ta best, b0san bt0l lahh tp na wt cner kne tr0skan gak ..s0, ksmpulannyer d0k lah at sni smpai bulan 11 nanti yeh Zanna Jas!..

Tp sbaik ad kwn2 yg len, lanie, hanie, aida, fatin, lim, amy.. bygkan lah lau s0rg2 dpt kat sini.. mang jd PAK MIR! (0rg gile kat sini)..haha.. kdg2 kitchen tu jd mcm tmpt mainan kt0rg pulak.. suke2 jer men kejar2.haha..
staf2 kat snie, smua uke jep tp MAK LEE kepten F&B tu ha, mcm GARANG bt0l lah.. td na amek air at dpn, bile tg0k muke dy, pndgan dy tu!.. PEERRGGHHH! TRUS TA JD AMEK AIR.. wuu tat0tt~~~~..

khidupan Zanna Jas?.. hmm uke jep, tp kdg2 tnsi0n bt0l dgn kerja nie.. hey Zanna JAs!! na jd chef yg brjaya kene RAJIN!! ^^,
Cita2 na jd chef jep, na bkak bisness.. na kaye!.. wee.. zanna na bhgiakn fmily, bhgiakan dri sndri, tepati janji mama ;)
D0akan sy berjaya!.. chay0k2! ^;^